Учнівське самоврядування
Проблема, над якою працює школа у
виховній та позакласній роботі:
«Забезпечення сприятливих умов для формування і самореалізації творчої, соціально активної і самодостатньої особистості відповідно до її інтересів та суспільних вимог».
Мета виховної роботи ліцею - формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.
Завдання виховної роботи
1.
Виховувати дитину як громадянина
країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного
здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих
ситуаціях.
2. Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу
особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
3. Розвивати дитяче самоврядування як осередок
самореалізації громадянського виховання.
4. Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту
учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації
проєктів соціального та благодійного напрямків.
5. Створювати умови для розвитку життєтворчої
компетентності учнів.
6. Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.
Основні орієнтири виховання
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Ціннісне ставлення до сім'ї, родина, людей.
Ціннісне ставлення до природи.
Ціннісне ставлення до праці.
Ціннісне ставлення до культури та мистецтва.
Ціннісне ставлення себе.
Виховна робота здійснюється за наступними напрямками:
-
робота з соціального
захисту учнів;
-
національно-патріотичне
виховання;
-
морально-етичне
виховання;
-
превентивне виховання;
робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед
неповнолітніх;
-
робота з охорони
життя і здоров’я учнів;
-
громадянське
виховання;
-
трудове
виховання та профорієнтація;
-
художньо-естетичне
виховання;
-
екологічне виховання;
-
формування здорового
способу життя;
-
учнівське
самоврядування,
а також:
-
запобігання
насильству в сім’ї;
-
запобігання
насильству в дитячому середовищі;
-
запобігання
ксенофобських та расистських проявів серед молоді;
-
гендерна
рівність;
-
робота щодо
Конвенції ООН про права дитини;
Система виховної роботи Цукрозаводського ліцею забезпечує:
-
активне залучення до процесу виховання
батьківської громадськості;
-
організацію методичної роботи з актуальних
проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
-
розвиток активності учнів у різних видах
діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у
позанавчальній діяльності;
-
згуртовування учнівських колективів навколо
організації колективних творчих справ, участь у проектах;
-
соціальну захищеність і підтримку учнів;
-
співпрацю з дитячими молодіжними та
громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;
-
співробітництво з правоохоронними органами,
соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної
роботи серед учнів;
-
концентрацію сил педагогічного колективу за
пріоритетними напрямками виховної роботи.
Система
виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації
особистості кожного учня. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання дітей
здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із
найактуальніших проблем освітнього процесу.
Серцевиною
виховного процесу є особистість: її нахили, здібності, потреби, інтереси,
соціальний досвід, самовідданість, характер.
Результатом виховної діяльності закладу є створення сучасної моделі випускника – людини, готової до самоосвіти, самовизначення та самореалізації у дорослому житті.
Шляхи реалізації основних завдань
виховної роботи:
- створення системи виховання, яка відповідає
загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави;
- сприяння підвищенню ефективності виховної
діяльності педагогів, їх фахової майстерності у сфері виховання;
- орієнтація на сучасний психолого-педагогічний
досвід у сфері виховання;
- озброєння класних керівників технологіями, які
максимально сприяли б формуванню соціально активної особистості, здатної до
саморозвитку та самовдосконалення;
- забезпечення цілісності і наступності виховного
процесу;
- створення виховного середовища і забезпечення
системного підходу до організації освітнього процесу, організацію оптимальної
мережі гуртків;
- перетворення виховного процесу ліцею на соціальний
простір самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення учнів: організація
зустрічей з представниками творчих спілок та організацій, правоохоронних
органів, медичними працівниками, представниками засобів масової інформації;
- створення умов для набуття вихованцями
індивідуального досвіду, життєтворчості;
- створення та підтримання традицій ліцею як
важливого засобу ведення виховної роботи;
- сприяння розвитку системи учнівського
самоврядування;
- дієвість психологічної служби;
- посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення
її взаємодії з ліцеєм;
- співпраця з громадськими організаціями, соціальними службами тощо.
Система
виховної роботи в освітньому закладі реалізується через:
-
роботу класних керівників (виховні години,
позакласні виховні заходи, оформлення класу, спільні добрі справи, походи,
поїздки, індивідуальну роботу);
-
діяльність вчителів-предметників (виховний
потенціал уроків, позакласні предметні заходи);
-
роботу керівників гуртків і вихователя
групи продовженого дня (бесіди, позакласні заходи, робота учнівського
самоврядування).
-
діяльність Учнівської ради (засідання
Центрів, залучення учнів ліцею до самоврядування, організація дозвілля);
-
роботу гуртків, секцій.
Модель випускника Нової Української Школи - це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі
інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива
цілеспрямована праця, бажання вчитися та ділитися досвідом з іншими.
Модель випускника Нової Української Школи - це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися та ділитися досвідом з іншими.
Формування у
випускників Цукрозаводського ліцею Приютівської селищної ради:
-
належного рівня національної свідомості,
соціального розвитку;
-
конкурентоспроможності, професійної
соціальної мобільності,
здатності
до неперервної освіти і духовного самовдосконалення;
-
уміння опрацьовувати інформацію;
-
достатньої життєвої компетентності;
-
необхідної комп’ютерної грамотності;
-
вільного володіння іноземними мовами;
- вільного використання здобутих знань для розв’язання практичних завдань, аналізу нестандартних ситуацій.
Модель
випускника Цукрозаводського ліцею Приютівської селищної ради:
-
Людина працелюбна, спроможна до
самореалізації у різних видах діяльності.
-
Людина цілеспрямована, наполеглива у
досягненні мети.
-
Людина рішуча, впевнена у собі.
-
Людина, яка володіє знаннями, вміє
застосовувати їх у житті.
-
Людина, вихована на моральних традиціях
українського народу.
0 comments:
Дописати коментар